.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
‌لایینی :مانع مهاجرت از روستاها شویم
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جلوگیری از مهاجرت در روستاها مغفول مانده است و باید با سازوکارهای درست مانع این کار شویم.

به گزارش شمال نیوز،  آیت‌الله محمد باقر محمدی‌لایینی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران و جمعی از مسئولان کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر به هر شکلی تحت حمایت قرار بگیرند خوب است و باید تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بیمه روستاییان و عشایر خدمات مهمی به مردم ارائه می‌کند، افزود: خدماتی که به روستاییان ارائه می‌شود طوری ساماندهی شود که در جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تقویت انگیزه برای ماندن در روستاهای مازندران شد و ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت روستاها مغفول مانده است و باید با سازوکارهای درست مانع این کار شویم.

 

محمدی‌لایینی بیمه شدن را خدمت بسیار خوب برای جلوی از مهاجرت عنوان کرد و گفت: انگیزه ماندن در روستاها را تقویت کنیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال در روستاها، ادامه داد: طرح‌های اشتغال باید متناسب با موقعیت و ظرفیت‌های روستا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خدمات بیمه اجتماعی به روستاییان بیشتر شود گفت: هر طرح و برنامه‌ای که در راستای حمایت از روستاییان و عشایر است باید جهت‌گیری رویکرد جلوگیری از مهاجرت و اسکان در روستاها باشد.

 

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر خدمات ارزنده‌ای در جامعه است و در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، بانک‌های توسعه تعاون و رفاه، صندوق کارآفرینی امید و بیمه اجتماعی خدمات مهمی را به آحاد جامعه ارائه می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به عنوان یکی از چهار صندوق بیمه‌گر اجتماعی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۸۳ تشکیل و از همان زمان شروع به فعالیت کرده است، افزود: صندوق بیمه اجتماعی مازندران از سال ۱۳۸۴ تا کنون به ویژه در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های منظم موجبات امیدبخشی را در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم آورد و سعی کرد با ترویج بیش از پیش فرهنگ بیمه‌ای، گام‌های مطمئنی در بهبود حیات اجتماعی استان برداشته شود.

 

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران تصریح کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی در استان هستند و بیش از ۵ هزار خانوار از مستمری‌ها بهره‌مند شدند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در سه سال گذشته رتبه اول کشوری را در جذب، تمدید و عملکردی کسب کرده است، ادامه داد: برای نخستین‌بار در سال گذشته بیش از هزار زائر اولی را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

 

ابراهیمی از توزیع سبد کالا بین مستمری‌بگیران خبر داد و افزود: قرار است در آینده نزدیک تسهیلات وام برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.